viernes, 17 de agosto de 2007

Mi heroína del mes: Beatriz Vignoli


Y no sólo por la excelente lectura de sus poemas el martes pasado, ni por la mirada fija hacia adelante poseída por el amor a la letra que sabía casi de memoria, ni sólo por el deseo de aferrarse un ratito nomás -lo que dura el poema- a la voz de Blanche Dubois por ejemplo y entre otras, ni tampoco por un poema que me encanta de su libro Almagro: "El bar de la estación Valentín Alsina". Mi heroína del mes es Beatriz Vignoli porque tradujo Cumbres Borrascosas. Lo leo en su blog http://www.rosarinienkultur.blogspot.com/, en una entrada del año pasado, y quiero ser ella por un rato.
Y en honor a la niebla, el frío, a mi amiga Gime que llega este sábado y a Beatriz Vignoli, uno de los mejores comienzos de novela de los que tengo memoria, no es el de Cumbres Borrascosas, pero está emparentado: es el de de Jane Eyre. Si no tuviera un pequeño que demanda que me siente con él a jugar un rato intentaría traducirlo, pero Lucio se trepa al cable de la compu, lo cual no es bueno, así que aquí va, en su versión original, el precioso invierno de Charlotte Brönte:

There was no possibility of taking a walk that day. We had been wandering, indeed, in the leafless shrubbery an hour in the morning; but since dinner (Mrs. Reed, when there was no company, dined early) the cold winter wind had brought with it clouds so sombre, and a rain so penetrating, that further out-door exercise was now out of the question.
I was glad of it: I never liked long walks, especially on chilly afternoons: dreadful to me was the coming home in the raw twilight, with nipped fingers and toes, and a heart saddened by the chidings of Bessie, the nurse, and humbled by the consciousness of my physical inferiority to Eliza, John, and Georgiana Reed.

2 comentarios:

xenia dijo...

Uau! gracias!

Anónimo dijo...

My friend and I were recently discussing about technology, and how integrated it has become to our daily lives. Reading this post makes me think back to that debate we had, and just how inseparable from electronics we have all become.


I don't mean this in a bad way, of course! Societal concerns aside... I just hope that as the price of memory decreases, the possibility of uploading our brains onto a digital medium becomes a true reality. It's one of the things I really wish I could see in my lifetime.


(Posted on Nintendo DS running [url=http://quizilla.teennick.com/stories/16129580/does-the-r4-or-r4i-work-with-the-new-ds]R4i[/url] DS SeKu)